Tovább erősíti pénzügyi edukációs tevékenységét a Provident

2022. március 23. – 50 000 darab nyomtatott pénzügyi tervezőfüzetet oszt szét, valamint egy lakberendezési televíziós műsorban segíti két hónapon át hasznos pénzügyi tanácsokkal a lakosság pénzügyi oktatását a második negyedévben a Provident Pénzügyi Zrt. A vállalat célja, hogy olyan ügyfeleket is bevonjon szabályozott hitelezés világába, akik számára ez jelenleg nem, vagy korlátozottan elérhető. Ennek egyik feltétele a lakosság pénzügyi tudatosságának fejlesztése, ezért fektet erre 2022-ben minden eddiginél nagyobb hangsúlyt a vállalat.

A Provident 2008-ban indította el a Családi Kasszasikerek Programot, amely korszerű pénzügyi ismereteket nyújt a magyar családok számára, és fejleszti a háztartások öngondoskodó képességét. A program kezdete óta a vállalat 50 sikeres oktatási programot valósított meg, amelynek köszönhetően több mint 30 000 család bővíthette pénzügyi ismereteit.

A jelenleg tapasztalható bizonytalan gazdasági környezetben kiemelten fontos a pénzügyek tudatos tervezése. A magyar társadalomban, különösen az idősebb generációk körében sokan vannak, akik pénzügyi edukációban nem részesültek, ezért nem ismerik a tudatos tervezés jelentőségét. Ezért a Provident Pénzügyi Zrt. 2022-ben még nagyobb hangsúlyt fektet a lakosság pénzügyi edukációjára, folytatva a több mint egy évtizede megkezdett, pénzügyi ismeretek bővítését célzó tevékenységét. Ennek jegyében 50 000 darab nyomtatott, egész évre szóló pénzügyi tervezőfüzettel segíti ügyfeleit a családi költségvetés tudatos tervezésében, de az interneten is bárki számára elérhetővé teszi a kiadványt. A tervezőfüzet célja, hogy egész évben segítse a magyar lakosságot költségvetésük megtervezésében, egyúttal átláthatóbbá tegye számukra bevételeik és kiadásaik kezelését.

„Felelős hitelezőként kiemelten fontos számunkra a lakosság pénzügyi ismereteinek bővítése. Társadalmi küldtetésünk legfőbb célja, hogy pénzügyi megoldásokat kínáljunk azoknak az embereknek is, akik koruk, élethelyzetük vagy jövedelmi szintjük miatt a banki kölcsönök lehetőségéből nem, vagy csak korlátozottan részesülnek. A Providentnél hiszünk abban, hogy ők is megérdemlik, hogy akár jövőbeni céljaik elérését, akár egy nehéz élethelyzetüket kölcsön segítségével oldják meg. Ezen küldetésünk egyik fontos eszköze a pénzügyi tudatosság fejlesztése” – mondta el Pálfalvi Márta, a Provident Pénzügyi Zrt. vállalati kapcsolatok és kommunikációs igazgatója.

A pénzügyi tervezőfüzetek mellett, az egyik hazai kereskedelmi csatornán tavasszal induló lakberendezési műsorban a Provident szakértője egyebek mellett olyan témákkal kapcsolatban ad majd tanácsot, mint az előtakarékosság, a gyorskölcsönök szerepe a likviditási problémák megoldásában, a hitelfelvétel folyamata vagy a tudatos költségtervezés.

A hazai pénzintézeteket és szolgáltatókat felügyelő Magyar Nemzeti Bank is régóta törekszik a lakosság pénzügyi edukációjára. Ennek keretében több iránymutatást tett már közzé a hazai szolgáltatók számára, mindemellett kiemelkedők a piaci szereplők összefogásával életre hívott edukációs kezdeményezései is.

A Provident Pénzügyi Zrt.-ről:

A Provident Pénzügyi Zrt. a londoni és varsói tőzsdén jegyzett International Personal Finance (IPF) nemzetközi pénzügyi vállalatcsoport égisze alatt működik, Magyarországon immár 20 éve meghatározó szereplője a személyi kölcsönök piacának. Az IPF tizenegy országban 2,4 millió ügyféllel rendelkezik, a magyar Provident 2300 munkavállalója révén 230.000 ügyfelet szolgál ki. A cég elsősorban a kisebb összegű, rövid futamidejű, heti törlesztésű kölcsöneiről ismert; ám a hagyományos, átutalással folyósított személyi hitel mellé a magyar piacon egyedülálló módon opcionális otthoni kiszolgálást is kínál ügyfeleinek. A Provident az elmúlt években összesen 9 alkalommal nyerte el a Kiválóság az Ügyfélkiszolgálásban díjat, három alkalommal a Magyarország Legjobb Munkahelye címben részesült. A munkatársak a vállalat fennállása óta több mint 80.000 munkaórában segítettek önkéntesként oktatási, egészségügyi és szociális intézményeket szerte az országban.

2014-ben a Provident Pénzügyi Zrt. a Figyelő hetilappal közösen megalapította a Provident Társadalmi Hasznosság Díjat. Az elismerés azzal a céllal jött létre, hogy tevékenységükkel a társadalom egészére pozitív hatást gyakorló, más vállalkozások számára példát mutató cégeket ismerjen el.