Javuló életszínvonalat jeleznek a nyaralási tervek?

2016. július 04. – A Provident nemzetközi reprezentatív kutatása szerint Magyarországon 81% azon háztartások aránya, melyek elégedettek, vagy legalábbis nem elégedetlenek anyagi helyzetükkel. A nyári terveket illetően a magyarok fele tervez hosszabb-rövidebb vakációt idén.

Provident és anyavállalata, az International Personal Finance (IPF) által végzett, 8000 fős reprezentatív kutatás azt vizsgálta, hogy az IPF leányvállalatok egyes országaiban a lakosság mennyire elégedett jelenlegi életszínvonalával: terveznek-e nyaralást, illetve mennyit költenek utazásra és szabadidős programokra. A felmérésben a következő országok vettek részt: Csehország, Lengyelország, Szlovákia, Magyarország, Románia, Bulgária és Litvánia.

Egyre elégedettebbek a magyarok a jelenlegi életszínvonalukkal

A válaszadók többsége (86%) elégedett vagy közömbös a jelenlegi életszínvonalával kapcsolatban. Magyarországon összességében a válaszadók 81%-a válaszolt így, ami a tavalyi évhez képest jelentős javulást mutat, hiszen 2015-ben ez a szám még csak 64% volt. Meg kell jegyezni azonban, hogy míg az európai válaszadók 47%-a volt kifejezetten elégedett az életszínvonalával, addig a magyaroknak mindössze 18%-a vélekedik így.

A felmérésben résztvevő országok lakosai közül a litvánok bizonyultak a legkevésbé, a lengyelek és a csehek pedig a leginkább elégedettnek jelenlegi életszínvonalukkal. Mindkét utóbbi ország esetén a válaszadók több mint fele megfelelőnek találta helyzetét. Magyarországon a kutatás közel azonos arányban talált olyan résztvevőket, akik kifejezetten elégedettek, illetve elégedetlenek az életszínvonalukkal.

2016-ban elsősorban az élelmiszerre és háztartási cikkekre fordított kiadásaikat növelték. Azok a külföldi válaszadók, akik a tavalyi évhez viszonyítva kevesebbet költöttek idén, főként az utazásra, szórakozásra illetve a háztartási cikkre fordított kiadásaikat fogták vissza. A legóvatosabb költekezőknek idén a litvánok, a bolgárok és a magyarok bizonyultak, legszabadabban pedig a románok költekeznek idén a kérdőívre adott válaszaik szerint. Azok a magyar válaszadók, akik 2015-höz képest többet költenek az idei évben, leginkább a fogyasztói és háztartási cikkre, valamint szórakozásra fordítanak többet, míg akik visszafogták kiadásaikat, szintén ezt a két területet, illetve a nyaralással kapcsolatos költségeket jelölték meg.

Arra a kérdésre, hogy mennyire jelentene problémát egy hirtelen, nem várt kiadás, a válaszadók 55%-a azt nyilatkozta, hogy nehézen tudnák kezelni a helyzetet.

Minden második válaszadó tervez idén nyaralást

A felmérésben résztvevők legnagyobb hányada (45%) tervei szerint otthon tölti éves szabadságát, 26% belföldi, 12% pedig külföldi utazást tervez idén. A résztvevő országok közül legnagyobb arányban a litvánok tervezik otthon tölteni szabadságukat, a legnagyobb valószínűséggel pedig a románok készülnek utazásra az idén. A nyaralással kapcsolatos kiadásokat illetően a válaszadók közel felének egyelőre nincsenek kiforrott pénzügyi elképzelései, csupán minden tízedik válaszadó nyilatkozta, hogy az idei évben többet fordít nyaralásra. Magyarországon is hasonló a helyzet. 52% bizonytalan jelenleg a nyaralás költségeivel kapcsolatban és 8% tervez idén többet költeni, a tavalyi büdzséhez képest. A megkérdezettek több mint fele úgy gondolja, hogy nem áll rendelkezésére elegendő összeg a nyaralás költségeinek fedezésére. Míg a cseh válaszadók inkább összegyűjtenék a szükséges pénzt, addig a magyarok és a litvánok külső pénzügyi forrásokat vennének igénybe. A magyarok a tavalyihoz hasonló összeget terveznek nyaralásra fordítani, a válaszadók 34%-a maximum 40.000 forintot költene idén erre a célra.

A Provident Pénzügyi Zrt.-ről:

A Superbrands díjas Provident Pénzügyi Zrt. a személyi kölcsönök piacának meghatározó szereplője immáron 15 éve Magyarországon. A vállalat brit hátterű, és 130 éves üzleti tapasztalattal bír. Anyacége, a Londoni Tőzsdén jegyzett International Personal Finance (IPF) nyolc országban 2.7 millió ügyféllel rendelkezik. Mintegy 3,500 munkatársával Magyarország legnagyobb munkáltatói közé tartozik, két alkalommal is elnyerte a Magyarország Legjobb Munkahelye címet (Aon Hewitt, 2012., 2014.), egyúttal 2012-ben a Közép-Kelet Európai régió hatodik legjobb munkahelyének választották. 2013-ban a Gallup Intézet a világ harminckét legjobb munkáltatója közé sorolta a pénzügyi vállalatot (Great Workplace Award), első magyar szereplőként a díj történetében. A Provident több mint 300 ezer ügyfelet szolgál ki 90 százalék feletti ügyfél-elégedettséggel. Az ügyfélkör a hitelképes magyar társadalom egészét leképezi. A Provident 2010-ben, 2011-ben, 2013-ban és 2014-ben is elnyerte a Kiválóság az Ügyfélkiszolgálásban Díjat. A vállalat szerteágazó CSR tevékenységet folytat, kollégáik az elmúlt években több mint 70 000 munkaórával segítettek önkéntesként oktatási és szociális intézményeket szerte az országban, emellett a Provident gazdasági és pénzügyi ismeretterjesztő programot is működtet (www.csaladikassza.hu).